Uczniowie klasy VII zrealizowali podczas zajęć plastyki różne ciekawe projekty zaplanowane w rozkładzie i zgodne z podstawą programową. I tak po happeningu przyszła pora na realizację projektów artystyczno – edukacyjnych. Uczniowie mieli za zadanie w wybrany przez siebie sposób zaprezentować swój pomysł na zajęcia. W fazie I – wstępnej powstały scenariusze, podział ról i obowiązków. Pierwsze zajęcia w formie warsztatów odbyły się przed Wielkanocą. Wtedy to uczennice klasy VII zaprosiły swoich młodszych kolegów i koleżanki do wykonywania ozdób wielkanocnych. Kolejne zajęcia w formie warsztatów odbyły się w nieco odmiennych okolicznościach, bo w domu uczennicy, w ramach nauczania indywidualnego. Weronika Sutor wspólnie z koleżanką Klaudią Walczak przygotowała cały warsztat pracy niezbędny do wykonania świec. Jak się okazuje istnieje szereg technik i pomysłów, aby zrobić te niezwykle urokliwe, dające ciepło i światło ozdoby. Dziewczyny bardzo starannie przygotowały się do przeprowadzenia zajęć. Wybrały technikę, która polega na wykorzystaniu różnych kolorów świec. Dzięki temu stworzyły własne wersje kolorystyczne i zapachowe. I co ważniejsze świece nie tylko wyglądały, ale również zaopatrzone w odpowiedni knot działały, dostarczając radości użytkownikom. Były to bardzo interesujące zajęcia, wymagające wielu godzin przygotowań i pracy. Ale dały też mnóstwo satysfakcji prowadzącym. Dziewczyny spisały się rewelacyjnie. Dziękujemy też mamie Weroniki, pani Krystynie Sutor za zaangażowanie i dostarczenie niezbędnych materiałów.
Ostanie warsztaty odbyły się w klasie „0”. Uczniowie klasy VII włączając się w akcję czytelniczą „Cała Polska czyta dzieciom” przygotowali 2 propozycje książek dla naszych najmłodszych uczniów. „Zerówka” z wielką uwagą wysłuchała opowiadania o „Śpiącym Rycerzu z Giewontu” jak również krótkiego wiersza na temat dni tygodnia. Dzieci opowiedziały o czym były książki i na zakończenie zajęć wykonały ilustrację do wybranych tekstów. Chłopcy zdecydowanie wybrali rycerza, natomiast dziewczynki zajęły się rysowaniem dni tygodnia. Każda akcja propagująca czytelnictwo jest cenna i mamy nadzieję, że klasa „0” zapamięta wizytę swoich starszych kolegów i koleżanek z klasy VII. Serdecznie dziękujemy wychowawcy pani Lucynie Leżańskiej za przyjęcie w progi klasy „0”.
Wierzymy, że wszelkie tego typu akcje są nie tylko urozmaiceniem dnia, ale przyniosły oczekiwany rezultat i zostaną w pamięci uczestników. Po zajęciach uczniowie mieli za zadanie dokonać analizy swoich działań i wyciągnąć wnioski na przyszłość.
Myślę, że takie zajęcia to ciekawe i cenne doświadczenie dla uczniów. Uczy nie tylko odwagi czy pozbywania się własnych kompleksów, ale daje również poczucie samozadowolenia i satysfakcji z wykonanego zadania.
Monika Zięba